Skocz do treści

Wybierz motyw dla Ubuntu Intrepid Ibex

Na początku roku napisałem nieco dłuższą notkę na temat zmian wyglądu i interfejsu oraz kierunku w jakim najprawdopodobniej podążać będzie pod tym względem Ubuntu. W artykule zawarłem również krótkie porównanie pulpitów systemów: Windows Vista, MacOS X Leopard oraz Ubuntu Gutsy Gibon. Ciekawych odsyłam do Quo vadis Ubuntu - kwestie interfejsu i wyglądu, ewentualnie po praktyczne porady dotyczące zmiany wyglądu do opisu 15 paczek transformujących Windows w inny system.

Jako, że większość porad, wniosków i opinii zawarłem w wyżej wymienionych wpisach. Teraz chciałbym jedynie zaprezentować kolejną, bardzo ciekawą makietę dla Ubuntu Intrepid Ibex oraz skłonić Was do głosowania w ramach Ubuntu Brainstorm na "Idea #11805: If a dark theme: one that doesn't suck!". W skrócie chodzi o zgrabny motyw i ewentualne zmiany w interfejsie, które ucieszyłyby Wszystkich użytkowników. Bez nacisków i zaangażowania użytkowników najprawdopodobniej znów dostaniem nudny, brązowawy motyw, za duże paski i toporne przycisk.

Tymczasem może być prosto, ładnie i wygodnie!

Interpid_Ibex_Mockup_Part_3_by_willwill100.png
Kliknij, aby powiększyć

Interpid_Ibex_Mockup_Part_1_by_willwill100.png
Kliknij, aby powiększyć

Interpid_Ibex_Mockup_Part_2_by_willwill100.png
Kliknij, aby powiększyć

Zapowiada się bardzo ciekawie. Oby jak najwięcej z zaprezentowanych pomysłów udało się wdrożyć w życie.

Dołącz do toczącej się dyskusji!

Możesz śledzić komentarze czytelników przez RSS , napisać, co o tym wszystkim sądzisz lub zostawić ślad prowadzący do Twojej strony.

  1. Chyba się starzeję, bo domyślny temat (human) mi się podoba.
    A tak BTW OSnews to chyba nie miejsce na “pimpowanie” swoich pomysłów – do kosza z tym newsem :>

    favicon

    de_tox

    7 Sie 2008 00:51:22

  2. @de_tox: To nie mój pomysł, znalazłem go przeglądając pomysły na Ubuntu Brainstorm. Chciałbym jakiś pozytywnych zmian związanych z wyglądem mojego ulubionego distro. Dlatego staram się nagłośnić pomysły i ciekawe makiety.

    Jeśli Ci się nie podoba, po prostu nie głosuj. Dodałem newsa do OSNews.pl, bo mam nadzieję, że czytelnicy poprą ideę!

  3. Jak dla mnie to dobry pomysł. Ostatni motyw z 8.04 był chyba najgorszym jaki widziałem. Pierwszą rzeczą, o której pomyślałem to “jak wywalić tą tapetę!?”. Fajnie by było, gdyby zrobili też porządki z dystrybucjami nie bazującymi na GNOME, bo u nich motywy wyglądały zawsze trochę gorzej niż w oryginalnym Ubuntu.

    favicon

    vries

    7 Sie 2008 00:57:23

  4. Bardzo ładny, gdyby nie to menu zerżnięte z MacOSa.

    Pewnie gdyby nie był mockupem korzystałby z Compiza(czy jak to się teraz nazywa) co mnie zbytnio nie zachęca. Mimo to zagłosuje na „tak”.

    favicon

    jachacy

    7 Sie 2008 08:30:38

  5. Bardzo dobry pomysł, są już nawet pewne próby na gnome-look – gdm prawie identyczny ;p
    Motyw gtk byłby trudniejszy do zrobienia. Jest tam kilka elementów które będzie ciężko wprowadzić ;)

    favicon

    Pakos

    7 Sie 2008 09:45:17

  6. Wow. Ibex theme baaaardzo mi się podoba :)

    favicon

    Mariusz

    7 Sie 2008 10:50:50

  7. To jest wszystko ładne i piękne, ale kod GTK2 (i spółka) po prostu nie wyrabia z szybkim rysowaniem widgetów (niezależnie od procesora i pamięci!), a co dopiero, gdzie się mu nawtyka takich ładności zaokrąglonych, cieniowanych, itp.

  8. pytanie – a co jesli komus nie dziala compiz/aiglx?

    pamietaj o tym ze trzeba wziazc taka sytuacje pod uwage.

    yoshi314

    7 Sie 2008 11:50:32

  9. Niesamowita fuzja Visty z Mac OS X zrobiona w negatywie ;)
    Ale nie powiem – ładny theme, na pewno lepszy od standardowego.

    favicon

    Łukasz

    7 Sie 2008 11:51:22

  10. Super motym jestem jak najbardziej za !!!!

    favicon

    zielonynietoper.LKR

    7 Sie 2008 12:34:43

  11. Mówicie, że to tylko dla Ubu będzie? Bo jeśli tak to może zastanowię się nad przejściem z Debiana, na 8.04 ;).

    favicon

    egzemplarz

    7 Sie 2008 12:38:52

  12. egzemplarz: tylko dla ubuntu? Raczej nie bo póki co to tylko idea. Nie wiadomo czy powstanie, na jakim silniku będzie się opierać. Gdyby jednak coś takiego powstało nic nie powinno stać na przeszkodzie aby używać go na innych dystrybucjach.

    favicon

    Pakos

    7 Sie 2008 13:20:31

  13. @egzemplarz
    Na pewno nie. Mało możliwe technicznie…

    matiit

    7 Sie 2008 14:00:56

  14. A nie lepiej się skupić na stabilności, szybkości i kompatybilności systemu. I tak każdy ma inny gust, a zmiana wyglądu dowolnego środowiska jest na tyle prosta, że każdy może to zrobić sam. Mogą ewentualnie gnome’a zintegrować z gnome-look:)

    favicon

    panPierniczek

    7 Sie 2008 15:36:26

  15. mogliby zrobic wersje tekstowa, z brazowym promptem przy logowaniu. mi by wystarczylo :]

    yOSHi314

    7 Sie 2008 15:40:10

  16. ja zawsze uwazalem ze ubu jest pomarancz-like

    matiit

    7 Sie 2008 15:41:03

  17. Ten theme jest śliczny, mam nadzieję, ze uda im się go wdrożyć.

    skkf

    7 Sie 2008 16:20:08

  18. Wygląd GUI nie jest tylko dla oka, ale przede wszystkim dla wygodnej i szybkiej pracy. Dla mnie najważniejsze są ikony bo to w nie najczęściej klikamy. Mój ulubiony zestaw ikon tj. nuoveXT.1.6 nie działa poprawnie, a w nuoveXT.2.2 ikony zamontowanych i od montowanych urządzeń prawie się nie różnią! Szybkość rysowania okien zależy od silnika motywu, a to na słabszych komputerach jest ważne. A Human nie należy do najszybszych!

    Fajny arcik. http://404.g-net.pl/?p=543

    favicon

    lukas

    7 Sie 2008 18:18:52

  19. Najładniejsze ikony, jakie znalazłem dla Linuxa to te z paczki Mac4Lin :D Bardzo ładne – Swoja drogą powinni popracować nad wyglądem Ubunciaka, bo tylko wtedy będzie miał szansę być poważnie zauważonym przez użytkowników konkurencyjnych systemów.

    favicon

    Mariusz

    7 Sie 2008 18:19:59

  20. Dla mnie za kolorowo i cukierkowo- jak w cyrku. Znalazłem na gnome-look ciekawy zestaw ikon tj. CrashBit i wziąłem się za własną paczuszkę. Wkładam kartę CF,SD i tak jak one wyglądają w rzeczywistości, tak nautilus powinien je wyświetlać ;)

    http://tnij.org/bmds

    favicon

    lukas

    7 Sie 2008 18:20:25

  21. IMHO niech wrzucą do repo motywy (gtk2-themes-nazwa, gtk2-engine-nazwa) i ikonki (gtk2-icons-nazwa) i dekoracje (gtk2-metacity-nazwa), jak najwięcej się da ze stronek takich jak gnome-looks, gnome-art, deviantart. Sam sobie wybiorę o ile jeszcze będę miał ubuntu. :)

    favicon

    3ED

    7 Sie 2008 18:20:51

  22. Human jest niezły, ale:
    -wymaga zmiany kolorystyki
    -ma zbyt wielkie widgety (poprawia się to szybko programem gnome-color-chooser).

    I w taki sposób można szybko stać się posiadaczem ładnego niebieskiego tematu (kolory z Clearlooksa, trochę rozjaśnione)

    favicon

    abc

    7 Sie 2008 18:21:13

  23. Jak dla mnie to dobry pomysł. Ostatni motyw z 8.04 był chyba najgorszym jaki widziałem. Pierwszą rzeczą, o której pomyślałem to “jak wywalić tą tapetę!?”. Fajnie by było, gdyby zrobili też porządki z dystrybucjami nie bazującymi na GNOME, bo u nich motywy wyglądały zawsze trochę gorzej niż w oryginalnym Ubuntu.

    favicon

    vries

    7 Sie 2008 18:21:44

  24. Niestety nie tylko motywy wyglądały gorzej. Kubuntu i Xubuntu są w ogóle ciut “zapóźnione”, widać, że developerzy koncentrują się na Ubuntu, tamte traktując trochę po macoszemu.

    favicon

    Mkbart

    7 Sie 2008 18:22:19

  25. Ja to kojarzę, gdzieś widziałem, to jest jakiś mockup tylko. Kaktus mi na dłoni wyrośnie, jeśli to wdrożą.

    favicon

    genobis

    7 Sie 2008 18:23:43

  26. Pamiętajcie, że Shutleworth zapowiedział, że w ciągu 2 lat Ubuntu ma się stać przynajmniej tak atrakcyjne wizualnie, jak systemy Apple. Trzymam kciuki

    favicon

    czerw

    7 Sie 2008 18:24:11

  27. Jeśli chodzi o efekty (Compiz) to już jest daleko do przodu ;) To jedna z niewielu rzeczy w których Apple jest do tyłu.

    A co do motywu – najlepiej by było dodać kilka naprawdę porządnych do repo i zainstalować domyślnie (bo te co są to… cóż, nie będę się może wypowiadał ;) ). Dodać w instalatorze opcję wyboru motywu pod koniec i wszystkim będzie pasowac ;)

  28. Nie powiedziałbym że jest do tyłu, chyba że atakowanie bezużytecznymi wodotryskami uważasz za wskaźnik zaawansowania technologicznego. Co z tego że Apple nie ma ognia na pulpicie i gumowych okien, za to w przeciwieństwie do compiza skalowanie okien działa idealnie gładko. a efekty stosuje tylko takie które mają uzasadnienie w ergonomii
    Nawiasem mówiąc może nie każdy wie ale na macu też jest kostka… tyle że ujawnia się przy szybkim przełączaniu użytkowników

    favicon

    bunyi

    7 Sie 2008 18:25:39

  29. > Co z tego że Apple nie ma ognia na pulpicie i gumowych okien

    Z gumowymi oknami się zgodzę ale nie wyobrażam sobie mojego dnia w pracy bez ognia :)

  30. gdyby to przeszlo i wygladalo identycznie jak na dolaczonych zrzutach to byloby swietnie; ubuntu dzieki temu zyskaloby wiecej uzytkownikow – ladne opakowanie produktu to wiecej kupujacych.

    favicon

    asab

    7 Sie 2008 18:27:01

  31. Zgadzam się. Ja również spotkałem się z opiniami wielu osób typu: “jak możesz zachwalać ubuntu skoro jest takie brzydkie”. Ludzie nie zdają sobie sprawy, że theme jest bardzo prosto zmienić, ale domyślnie Ubuntu faktycznie odstrasza…

    favicon

    Mariusz

    7 Sie 2008 18:27:23

  32. te screeny to po prostu rewelacja! 0j gdyby tak wyglądał po zainstalowaniu chyba przeprosiłbym się z Ubuntu! Zajefajne! Polecam!

    favicon

    Hak

    7 Sie 2008 18:27:43

  33. jakikolwiek domyślny theme ubuntu by nie przywdziało i tak zawsze zaraz po instalce zmienię na mist, który jest najbardziej czytelny, praktyczny, spójny i przyjazny dla oka. nie znoszę fikuśnych tematów, obłych do obrzydzenia kształtów, jakichś nędznych imitacji tematów osx’a czy visty. oczywiście jak jakiś zielony i głupi do szpiku jeżeli chodzi o komputery kumpel mnie odwiedza, to mu szpanuje jakimś tam temacikiem compiza czy coś w tym rodzaju, bo do niczego innego te wszystkie tandetne upiększacze nie nadają się niestety. najbardziej jednak smuci mnie fakt, że sporo ludzi w społecznościach różnych dystrybucji w ogóle przykłada jakąś większą wagę do wygldądu, wymyśla, proponuje zmiany, cuduje, odciągając uwagę od dużo ważniejszych spraw, jakimi jest słabe sprzętowe wsparcie i ogromna luka w bazie danych sterowników w porównaniu do największej konkurencji. mam nadzieję, że canonical nie zmieni już standardowego tematu, który może nie jest najprzyjemniejszy w użytkowaniu na dłuższą metę, ale stał się już jakąś wizytówką dystrybucji. byłoby głupotą psuć to teraz. z drugiej strony nie stoi nic na przeszkodzie aby opracować temat alternatywny i dostarczać go z dystrybucją, tylko po co o tym pisać zbyt długie wywody i zajmować ludzi tak trzeciorzędnymi sprawami? system ma przede wszystkim działać, bo na razie na wielu konfiguracjach sprzętowych są jeszcze problemy, których nie ma winzgroza niestety i zamiast naciskać na poprawę obsługi sprzętu, bawimy się w takie duperele jak domyślny wygląd interfejsu =/ tak jakby zmiana tematów w ubuntu była jakimś ogromnym kłopotem. pozdrawiam.

    favicon

    wrrr

    7 Sie 2008 18:28:09

  34. O gustach się nie dyskutuje. Tobie lepiej się pracuje ma miście a ja bym cholery na nim dostał i kompa pewnie nie uruchamiał prawie wcale gdybym musiał na nim siedzieć ;) A wygląd jest bardzo ważny dla wielu ludzi zwłaszcza “nietechnicznych” i dla tego przykłada się do tego dużą wagę. A efekty Compiza naprawdę nie są tylko do upiększenia pulpitu. Wiele jest bardzo przydatnych i praktycznych.

  35. Uwierz mi, że przykłada. Wygląd to dzisiaj podstawa… Mam masę znajomych, którym spodobał się mój linux w laptopie. Kiedy chcieli pytali skąd go ściągnąć mówiłem: www.ubuntu.com Potem odzywali się do mnie z pretensjami “coś ty za brzydactwo mi polecił. To nie jest twój linux”… Owszem jest… Ale że wygląda milion razy lepiej niż domyślne ubuntu, które straszy…

    favicon

    Mariusz

    7 Sie 2008 18:29:21

  36. to pokaż screenshot :)

    favicon

    pawel

    7 Sie 2008 18:29:48

  37. mam zainstalowany Mac4Lin – a tam bardzo ładne ikonki są i wygląda tak http://linux.softpedia.com/progScreenshots/Mac4Lin-Screenshot-30991.html

    favicon

    Mariusz

    7 Sie 2008 18:30:19

  38. Prawie dałem się nabrać, ale całe szczęście szybko zorientowałem się, że to tylko Linux..

  39. wygląd to coś czego brakuje linuxowi do światowej dominacji! Zawsze tak uważałem!

    favicon

    rasiak

    7 Sie 2008 18:31:33

  40. Jak dla mnie domyślny wygląd ubuntu jest piękny, po prostu najładniejszy ze wszystkich dystrybucji i w tej kwestii nie muszą niczego zmieniać, mogliby się zabrać w końcu za graficzny framebuffer, bo chyba tylko jako jedyne distro biurkowe nie ma takiego bajeru.

    favicon

    ms-trex

    7 Sie 2008 18:32:09

  41. ehh jakby tak ubuntu wygladalo to wkoncu na domyslnym stylu mogl troszke posiedziec … jezeli chcecie aby linux zyskiwal nowych uzytkownikow to musi przyciagac wygladem

    favicon

    dj

    7 Sie 2008 18:32:32

  42. nie – musi działać. A szczególnie ubuntu ma z tym problemy.

    favicon

    rasiak

    7 Sie 2008 18:32:53

  43. Musi być ładne i mieć jakiś killer-app (np. dobrze by było żeby Adobe sportowało kilka programów – Photoshopa i Premiere i żeby działały wydajnie). Obsługa sprzętu już jest zadowalająca, a zarówno Windows jak i OSX mają niedoróbki i potrafią się wyłożyć ;)

    favicon

    abc

    7 Sie 2008 18:33:21

  44. tylko że linux wciąż ma ich więcej – i mówię to jako użytkownik linuxa od 7 lat.

    favicon

    rasiak

    7 Sie 2008 18:33:44

  45. o tym docku na dole raczej nie am co marzyć, bo po zainstalowaniu ubu rzadko ma się akcelerację, a co by było zamiast tego docka przy braku akceleracji? A na samodzielne ustawienie docka w distro kierowanym do ludzi nieogarnietych mija się z celem

    favicon

    marcinsud

    7 Sie 2008 18:34:12

  46. co Ty gadasz.. Ja mam dock na dole z akceleracją i działa bez problemów – zarówno na kompie stacjonarnym jak i laptopie

    favicon

    Mariusz

    7 Sie 2008 18:34:35

  47. News jest zbyt subiektywny. Mnie się podoba ciepły, pomarańczowo-brązowy motyw Ubuntu, w odróżnieniu od zimnego, niebiesko-zielonego Windowsa.

    favicon

    Fazer

    7 Sie 2008 18:34:57

  48. Zsynchronizowałem dyskusję z OSNews.pl, dodając tamtejsze komentarze do mojego newsa pod jego faktyczną treścią – czyli tym wpisem. Pozdrawiam

  49. Jak na mój gust, to ludzie nie wiedzą jak powinni szkicować nowe motywy… Szkicując powiadomienia notification-daemona czy motyw GTK tak naprawdę skazują się często na pisanie nowego silnika GTK od podstaw, albo, co najgorsze, forkowania Clearlooks.

    Już najgorsze, jak ktoś szkicuje jakąś aplikację inaczej niż wygląda w rzeczywistości – bardziej niż pewne jest, że zmian, które sobie wymarzyli – nie wprowadzą ot tak, bo musi to zobaczyć zespół usability, czy też sami deweloperzy.

    favicon

    Livio

    7 Sie 2008 19:44:17

  50. Vista ma teraz ładniejszy. Wygląd linuksa rzeczywiście dobrze by było trochę zmienić, albo nawet całkiem zmienić.

    favicon

    nuivall

    7 Sie 2008 21:53:07

  51. mi sie jakoś nie podoba ta propozycja :| domyślny human jest ok.

    marines

    7 Sie 2008 22:01:23

  52. Human nie byłby taki zły, gdyby jego elementy domyślnie nie były tak duże. Ikony, paski, przyciski… wszystko poskładane jak dla niewidomego.

    Kolorystyka czy tapeta to kwestia gustu, ale ergonomia i wygląd elementów interfejsu to już coś znacznie ważniejszego. Zmiany są potrzebne. Ale tak naprawdę możliwe dopiero po jakiś głębszych reformach samego Gnome/GTK.

  53. Poukładane jak dla niewidomego? Pozwól, że przetłumaczę to na ludzki: uważasz, że domyślnie GNOME z większością motywów GTK wygląda jak dla niewidomego? Tak się składa, że wielkości ikon, pasków i przycisków (tj. dopełnienia/paddingu itp.) są takie same w większości motywów.

    favicon

    Livio

    7 Sie 2008 23:40:37

  54. @Livio: Użyłem słowa „poskładane”, nie „poukładane”. „Poukładane (w całość)” sugeruje jakiś ład, zamysł, porządek. Tymczasem „poskładane (do kupy)” oddaje moje bądź, co bądź negatywne wrażenia związane z domyślną konfiguracją biurka pod Ubuntu.

    Domyślne ustawienia Gnome i motywów GTK w większości dystrybucji jakie widziałem sprawiały/ją wrażenie „otyłości” interfejsu.

    Identyczne menu, paski, przyciski i cała reszta zaserwowane użytkownikom Windowsa zajmowałoby 1/3 mniej miejsca na ekranie.

  55. Mniejsza o to, czy pomyliłem „u” z „s”, czy nie.

    Zapamiętaj, że Linux !== Windows !== Mac. Będzie się różnić zawsze.

    Swoją drogą, nie oczekuj, że w GNOME i KDE domyślny rozmiar „małych ikonek” zmieni się z 22×22/24×24 na 16×16 (i wiele więcej zmian) – tak się nie stanie. Ze względu na różne zasady HIG (Windows takowych to chyba nawet nie posiada). Swoją drogą, w aplikacjach OSX stosuje się nierzadko zupełnie inne widgety niż na Linuksie, więc to trochę nieciekawe porównanie. Z resztą, popatrz na obrazki aplikacji linuksowych i makowych.

    Kit, zaraz idę spać.

    favicon

    Livio

    7 Sie 2008 23:54:44

  56. @Livio: Nie oczekuję zmiany rozmiarów ikon, wyraziłem swoją opinię dotyczącą wyglądu Ubuntu, która brzmi „elementy interfejsu są za duże, nieładne i niewygodne”. Możesz się ze mną zgodzić lub nie, względnie nie zajmować żadnego stanowiska w tej sprawie.

    Ikony to najmniejszy problem. Znacznie gorsze są zbędne odstępy i wielkość pasków oraz przycisków.

    P.S. Pomyliłeś „u” z „s”, mimo to (nawiasem mówiąc bezpodstawnie) czepiasz się w sprawach poprawnej polszczyzny?

  57. W moim przypadku to jest tzw. „błąd na siłę”, gdyż nie cytowałem Cię. Pomimo tej literówki moje zdanie zachowało sens i dobry wydźwięk. Tutaj poprawna polszczyzna nie ma nic do rzeczy. Jeśli bardzo chcesz, mogę się czepiać każdego Twojego wpisu w najbliższej przyszłości, ale podejrzewam, że mam ciekawsze zajęcia na najbliższe dni.

    Twierdzisz, że są za duże i powinny się zmniejszyć a potem mówisz, że nie oczekujesz zmiany. Chyba, że coś dopowiedziałem… Zbędne odstępy i wielkość to kwestia sporna, bo to jest czysta estetyka. W epoce coraz większych ekranów nie jest to chyba problemem.

    favicon

    Livio

    8 Sie 2008 00:01:53

  58. @Livio: Twierdze, że są za duże, przez co nieergonomiczne, nie podobają mi się i tak dalej. Chciałbym, aby ten stan rzeczy uległ zmianie.

    Ale nie oczekuję, że tak się stanie. Chcieć to nie to samo, co oczekiwać. Mogę chcieć słonecznej pogody, a jednocześnie oczekiwać deszczu.

    Chciałem, aby inni zapoznali się z moim zdaniem, obejrzeli mockup i w miarę możliwości oddali głos w ramach Ubuntu Brainstorm.

  59. Grzelo mógłbyś zrobić coś z komentarzami tutaj? Jakieś odstępy większe między nimi? Jestem po imprezie i wzrok mi wysiada gdy jest tak zlane…

    Wygląd który zaprezentowałeś jest b.dobry jednak nie wykonalny przy dzisiejszym silniku GTK. Nie oszukujmy się, GTK jest stare i nie poradzi sobie z dzisiejszymi fantazjami grafików, projektantów.

  60. pijanyadminie, poradzi sobie, ale to wymaga napisania nowego silnika GTK ;) .

    favicon

    Livio

    8 Sie 2008 13:11:59

  61. no to co Livio, kiedy zaczynamy pisać GTK 2.9 ? :D a tak na serio, gdyby GTK obsługiwało dobrze wszystkie formaty graficzne, warstwy, oddzielało każde elementy wyglądu… ehh rozmarzyłem się...

  62. pijanyadminie, ktoś gdzieś powiedział, że trzeba poznać ograniczenia, żeby móc swobodnie coś zaprojektować – coś w tym jest ;) .

    A poza tym mówiłem o silniku GTK a nie samym GTK ^^ .

    favicon

    Livio

    8 Sie 2008 13:16:34

  63. @pijanyadmin: Normalnie szablon przewidywał większe odstępy pomiędzy akapitami, komentarzami i innymi… Wczoraj w nocy dodałem ThickBoksa, jego CSS popsuł dotychczasowy wygląd.

  64. To się prawie wojna wywiązała z w tej dyskusji. Dlaczego tak niektórzy krytykują nowe pomysły wyglądu Linucha? Przecież chyba na tym to wszystko polega… NA WYBORZE! W zajefajnej Viście w Aero Glass (czy coś tam) można co najwyżej zmienić kolorki, albo powrócić do najwspanialszego wyglądu okien, które kiedykolwiek powstało czyli jak w Win98 :D
    A w Linuchu jest tego opór i to mi się barrrrdzo podoba. Jeśli ma być coś nowego to czemu nie. Ja to popieram, a jeśli mi się nie spodoba to se zmienię. A Compiz i Gnome-Do to naprawdę rewelacja! A jak się komuś nie podoba to przecież nie musi włączać.
    Popieram Ubuntu Intrepid Ibex i chcę jeszcze!

    favicon

    Pyoter

    9 Sie 2008 00:59:33

  65. Odnośnie GNOME-Do. Aplikacja fajna, ale ładuje się wieki, przez cały bagaż Mono. To jest główna wada fajnego oprogramowania, jakie ostatnio powstaje…

    favicon

    Livio

    9 Sie 2008 01:00:47

  66. Pyoter – jest różnica między popieraniem zmian w wyglądzie systemu, a możliwościami silnika który odpowiada za jego wygląd. Przeceniasz możliwości systemu na dzień dzisiejszy.

  67. pijanyadmin – rozumiem i zdaje sobie sprawę z tego, że nie wszystko da się zrobić, zmienić itd. Ale też nie neguję nowych pomysłów, które na dzień dzisiejszy są, czy wydają się nierealne. Nie umiem programować i nie znam się na tym, a programiści nie raz mnie zadziwiali. Może doczekamy się kilku zmian w silniku lub jakiegoś nowego, który zmieni dzisiejszy wygląd Gnome.

    Livio – masz niestety rację. Ale widziałem też w GetDeb podobny do Do Launchy. Jeszcze nie próbowałem, więc nie wiem jaki jest.

    favicon

    Pyoter

    9 Sie 2008 16:26:23

Dodaj komentarz

Markdown (szczegółowy opis znaczników):
*em* | 1. lista 2. numerowana | * lista wypunktowana | _strong_ | [link](http://) | <http://> | > cytat.